bloger bazar


Oblečenie z druhej ruky - secondhand, bazáriky - už nie je považované za oblečenie pre chudobných a nie je ním tak pohŕdané ako v minulosti. V dnešnej dobe je to už pomaly trend.
Stále sa však nájdu aj ľudia, ktorý tomu takpovediac nevedia prísť "na chuť". Ono totižto veľakrát máme práve na Slovensku tzv. "hrabacie" secondhandy, kde sa musíš prehrabať "odpadom" aby si objavila to zaujímavé. Pravdaže TO zaujímavé je v každých očiach niečo iné. Rokmi sa to ale našťastie zlepšuje. Čo sa týka tých secondhandov, napríklad také Nosene, to je sekáč s veľkým S. Prečo? Lebo hlavne vôbec nemáte pocit, že to je secondhand. Nájdete tam už "vytriedené" vecičky, takže žiadne (pre niekoho) únavné hrabanie sa nemusí konať. V dnešnej dobe dokonca existujú bazáriky, ktoré sa zvyknú pravidelne v niektorých mestách/obciach organizovať. Samozrejme rozličného typu. Pri pravidelnej návšteve si dokonca viete nájsť svojho "oblúbeného" predajcu, od ktorého si s istou nakúpite aj viackrát. Keďže má kúsky, ktoré vás zaujali a ešte vám aj sedia. Prípadne môžete mať priamo svoj obľúbený bazár. Nooo a tu prichádzam k podstate tohto článku. Ono totižto pred cca rokom som prišla z myšlienkou založenia Bloger Bazáru. Chýbal mi tu v Bratislave totižto bazárik, ktorý bude niečím špeciálny. Bolo mnoho bazárov online/offline na pomoc iným. Bolo mnoho klasických bazárov ale niečím taký špecifický som nenašla. Ak aj nejaká zaujímavá myšlienka vznikla razom po jednej-dvoch akcii zanikla. Čo ma veľmi mrzelo.  Chýbalo mi tu aj také to bežné stretnutie blogeriek a tak som rozmýšľala ako spojiť príjemné s užitočným. Vtedy vlastne vznikol Bloger Bazar. Bazár, ktorý má predsa len trochu iný "nádych". Totižto fashion a beauty blogerky majú väčšinou iný vzťah k móde ako takej. Mávajú aj mnoho spoluprác a kúskov, ktoré im jednoducho nesadli alebo ich nenosia, prípadne spravili neuváženú kúpu. Ja osobne tieto blogerky považuje za osoby, ktoré inšpirujú a módu vnímajú inak ako len spleť aktuálnych trendov. Svojim spôsobom sú to baby, ktoré môžu ovplyvniť nás čitateľov (aj ovplyvňujú, čo si budeme klamať). Každá z nich má svoj jedinečný štýl - rukopis, ktorý vás oslovil a vďaka, ktorému ju sledujete. No a to je presne to "iné" na týchto osobách. Preto vnímam tento môj mini projekt ako takú myšlienku... Možnosť ako spoznať toho "svojho" blogera, stretnúť sa s ním osobne a nie len online cez komentáre, pokecať a potešiť sa nejakým kúskom z ich šatníkov. Veľakrát možno vďaka tejto akcii spoznáte aj nové blogerky, ktoré ste možno zatiaľ nepoznali ale vďaka nákupu u nich sa stanete nakoniec ich verným sledovateľom. Sama priznám, že niektoré kočky som spoznala len vďaka Bloger Bazáru a som nesmierne rada, lebo do dnešného dňa sa mi ich tvorba páči. Zároveň aj ako správny shopoholic na kúsky z druhej ruky, by som chcela podotknúť tú tak trochu vážnejšiu myšlienku tejto akcie. Ono v dnešnom fast fashion svete, je to dosť čo by sa mohlo recyklovať. Viem, že táto moja myšlienka nezachráni svet ale aspoň nejakou maličkosťou sa pomôže k tomu aby oblečenie nebolo vnímané tak ako je. No a kto iný by na to mal poukazovať ak nie blogerky. Ešte stále sme v tomto tak trochu "nedospelí". A veľakrát nakupujeme v reťazcoch neuvážene. Ja tiež nie som vždy príkladom, no ak tak spravíme nemusíme predsa hneď tvoriť odpad. No nie? To čo nevyužijeme my vie využiť niekto iný a tak ďalej. Preto aj keď možno na 1. pohľad nekvalitný kúsok alebo kúsok mi aktuálnych trendov, môže mať svoju púť dlhšie ako rok dva. To je na tom to pekné a zaujímavé. Osobne si myslím, že to myšlienka ktorá by sa hlavne mala šíriť ďalej medzi ľudí. Medzi blogerky, ktoré napríklad keď už len na tejto akcii medzi sebou bartrujú kúsky tak im dávajú druhý život.
***
Presne podľa toho som aj ladila tento outfit, ktorý ma sprevádzal na poslednej Bloger Bazar akcii. Sako, ktoré mám tiež veľmi zaujímavého projektu zo Zóny bez peňazí, ktorá sa každoročne koná. Má ho približne 2 roky a jediné čo som na ňom upravila bola výmena gombíkov za zaujímavejšie. Tie som mimochodom našla v starej zbierke od maminy, preto majú taký jemný vintage nádych. Šortky som pred rokom vymenila na facebooku s jednou kočkou. Body košeľa, tá je so mnou už pekných pár rokov (myslím, že také 4 už určite). Pančuchy som neuveríte ale zdedila po mamke, odložila si ich na iné časy a sú v zachovalom stave dodnes. Dodnes ich aj s takou radosťou nosím. Dokonca aj ponožky, ktoré mám na foto my slúžia viac ako 2 roky. Len čo sa týka topánok, tak sú nové. Keby som však nebola večný ničiteľ obuvi a nerozpadli by sa mi po trochu viac ako 2 rokoch moje milované chelsea, tak by som tie nové nekupovala. Pevne dúfam, že tieto sa mi nepodarí zničiť tak skoro.  Mimochodom ak by ste sa chceli stretnúť so mnou či poprípade s inými blogerkami osobne tak tentokrát mám pokračovanie 3. ročníka Bloger Bazaru a to presne o týždeň v sobotu 14.4. v priestoroch Satori Stage na Mickiewiczovej ulici :) Tak neváhajte a príďte určite si tam ulovíte nejaký ten kúsok od blogeriek. V mojom prípade vám donesiem hojnú zbierku nových plaviek ešte z čias keď som objednávala babám z rôznych eshopov a niektoré kúsky mi ostali doma "na ocot", lebo si pre ne nikdy neprišli. Samozrejme donesiem aj nejaké tie kúsky oblečenia na jarno-letnú sezónu spolu s mojou handmade bižutériou zo starej značky. Totižto dopredávam čo mi ešte doma ostalo z nej :D Tak čo vidíme sa v sobotu?



photo by Zuzana Madarászová

 blazer - Zóna bez peňazí / shorts - secondhand (podobné elegantné kraťasy) / tight - old from mum (pekné vzorované pančuchy nájdeš aj tu) / shoes - Deichmann / body- old New Yorker / glasses - Izipizi via Zoot 

Menovky: , , , ,